HTML

BABAGÁJ-BLOG

Hogyan lesz a babagájból mamagáj és papagáj ? Két papagájgyerek és a gazdi lankadatlan erőfeszítései, egymás megszelídítésére.


sajat_3.jpeg

*

A kép csalás
(a méreteket illetően),
de mi vagyunk rajta,
az igaz.

 

A bejegyzések dobozában
(itt följebb)
mindig csak az utolsó
húsz mesét látjátok.
A többit keressétek
az időrendes
tartalomjegyzékben
(egy dobozzal lejjebb).
A tartalomjegyzék 
általában
nem naprakész,
de ami hiányzik belőle,
azt megtaláljátok még itt,
az utolsó húsz között.

Kommentek

Látogatók

 

 

07-03-27-_1.jpgLevél a tenyésztő házaspárnak 

Kedves K. és Zs. ! 

Attól félek, hogy nagy baj van - bár még reménykedem benne, hogy ez csak nekem lesz baj és nem a madárkáknak.

Azt sem hiszem igazán, hogy Önök tudnak segíteni a problémám megoldásában - de azért elmondom, mert hátha... 

A jó idő beköszöntével megjelentek a hangyák. 

Tulajdonképpen vártam már őket - azaz dehogy vártam, de számítottam rájuk, ugyanis a tavasz közeledtével eszembe jutott egy párszor, hogy nagy marha vagyok, és mégiscsak felelőtlenül hoztam el a madárkákat. 

Mivelhogy a hangyákkal az egész ház hadakozik évek óta... 

Leéltünk itt vagy negyven évet úgy, hogy semmi bajunk nem volt a hangyákkal (hároméves korom óta lakom ebben a lakásban), de aztán úgy tíz évvel ezelőtt egyszer csak felbukkantak, és azóta megkeserítik az összes lakó életét.

Hol itt, hol ott jönnek elő : volt év, hogy csak a fürdőszobában randalíroztak, volt, hogy a konyhában vagy a spejzban - utóbb meg már a szobákban is. 

Amennyire meg tudtuk figyelni : a hangyák léte vagy nem léte sajnos tökéletesen független a tisztaság mértékétől. A csúcsháziasszonyoknál éppen úgy előfordulnak, mint a hanyagabb lakótársaknál. 

Ahhoz képest, hogy én is kínlódom velük éppen eleget évek óta, amikor rábeszéltem magam a madártartásra, a hangyák egyszerűen NEM JUTOTTAK ESZEMBE.

Nagyon akartam a madárkákat, és úgy látszik, a tudatom nem engedte be az ellenük szóló gondolatokat. 

07-03-27-_2.jpgPedig korábban mindig a hangyákkal érveltem, ha a kolléganőim rá akartak beszélni valamilyen állatra : dehogy kell ide állat, hát hiszen hogyan etetném ?! Az etetőjét rögtön ellepnék a hangyák ! 

A madárkákkal kapcsolatban viszont ez eszembe se jutott... 

Ősz volt, amikor a hangyák már amúgy is elvonulnak - ráadásul tavaly volt egy nagy, központi hangyairtás, amit egyszerre végeztek minden lakásban, és az eléggé hatásosnak bizonyult, mert nyáron sem szenvedtünk annyit tőlük, mint máskor. 

07-03-27-_3.jpgMa viszont észrevettem a szobában az első hadoszlopokat... 

Érdekes módon nem a kalitka környékén randalíroznak (vagy legalábbis nem ott van a többség), hanem a szoba másik oldalán, a szekrények előtt - de ez nyilván csak idő kérdése, hogy fölfedezzék a kalitkát és a benne lévő kincsesbányát. 

Mit csináljak ? 

De nem is ez a lényeg - hanem a madárkák mit fognak csinálni, ha esetleg megtalálják őket a hangyák ? 

Önöknek nincsenek ilyen gondjaik ?

A magocskák nyilván Gyálon is hullanak szerteszét a rengeteg kalitka körül : ott nem jönnek a hangyák ?

Mivel védekeznek ellenük ? 

Bár én már kétlem, hogy a hangyák ellen egyáltalán lehet védekezni, mert idáig azt tapasztaltam, hogy bármit vetek be ellenük, ők csak röhögnek és annál inkább jönnek. 

És vajon létezik olyan irtószer, ami a hangyákat elpusztítja, de a madárkáknak nem árt ?

Kötve hiszem - mert ha másképp nem, azáltal mégiscsak veszélybe kerülhetnek ők is, hogy esetleg mérgezett hangyával találkoznak. 

Teljesen el vagyok keseredve, és baromi mérges vagyok saját magamra, hogy hogyan lehettem ennyire hülye : miért nem jutott eszembe időben, hogy a magocskák jelenléte a szobában igencsak növelni fogja a hangyáim létszámát. 

Most meg már késő bánat : bele is pusztulnék, ha meg kéne válnom a madárkáimtól.

Egyszerűen nem volna miért hazajönnöm a suliból, ha nem várnának itthon a dögöcskék... 

De így meg mi lesz velük ?

07-03-27-_4.jpgMit fognak szólni a hangyákhoz ?

Nem lesz valami bajuk tőlük ? 

Hülye kérdés - hát hogyne lenne !

Ha más nem, hát az, hogy nem győznek majd vakarózni szegénykéim...

Vagy a hangya nem mászik bele a madárkába ?

Ki tudja...? 

Na szóval... totálkáros lettem egyik percről a másikra, egy békésnek és nyugalmasnak induló estében. 

Hogy mentsem meg a madárkáimat ettől az újabb veszélytől ? 

Tudnak valami tanácsot adni ? 

Vagy a végén tényleg le kell mondanom róluk egy ilyen baromság miatt ?!

Erre gondolni sem szeretnék !!! 

Szeretettel üdvözöljük az egész családot : 

Csipike, Csupika és Ági néni

 

 

(2007)  

 




Szólj hozzá!







A bejegyzés trackback címe:

https://csipicsupi.blog.hu/api/trackback/id/tr6314716341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása